İhracatçı Birlikleri 1937 yılından bu yana Türkiye'nin çeşitli illerinde çeşitli sektörlerde hizmet vermekte olan ve ihracatın artırılması, desteklenmesi ve koordinasyonunu sağlayarak ekonomik gelişmeye katkıda bulunmayı amaçlayan kuruluşlar olup, Türkiye çapında faaliyet gösteren birlikler 13 genel sekreterlik halinde örgütlenmiştir. İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği de (İTKİB) bunlardan bir tanesidir.
Magna Dijital olarak, UR-GE destekli Orta Ölçekli Hazır Giyim Markaları Dijital Dönüşüm Projesi'nin ikinci fazında, firmaların doğrudan uygulamaya geçmesini sağlayan birebir mentörlük modeliyle dijital ihracat süreçlerine rehberlik ettik. Bu bağlamda hedef pazarlarda derinlemesine dijital pazar araştırmaları gerçekleştirdik.
Proje Amacı
E-ticaret mentörlüğü danışmanlığı ile hedeflenen; her katılımcı firmanın e-ihracat odaklı dijital pazarlama süreçlerini kurumsallaştırması, somut aksiyonlara dönüştürmesi ve dünya ölçeğinde yeni müşteri kazanımı ile ihracat gelirlerini artırmasıydı. Süreç boyunca firmalara hem stratejik yönlendirme hem de doğrudan uygulama desteği sağlandı. Tüm çalışmalara baz teşkil edecek derinlemesine Pazar analizleri gerçekleştirildi.
Sunulan Mentörlük Hizmetleri
Dijital Varlık Analizi ve Optimizasyon
Dönemsel analizlerle firmaların web siteleri, sosyal medya hesapları, e-ticaret altyapıları detaylı şekilde incelendi. Eksiklikler belirlendi ve geliştirme önerileri sunuldu.
Hedef Pazar ve Rekabet Analizi
İlk fazdan elde edilen veriler güncellenerek hedef pazarlardaki potansiyel ve rekabet durumu yeniden raporlandı. Yeni pazar fırsatları belirlendi.
Global Pazar Araştırması
Tüm dünyayı kapsayan dijital eğilimler ve ürün bazlı talep haritaları çıkarıldı. Firmalar için öncelikli büyüme potansiyeli taşıyan ülkeler ön plana çıkarıldı.
Global Pazaryeri ve Kanal İncelemesi
Uluslararası pazaryerleri üzerindeki kategori bazlı fırsatlar ve bu pazaryerlerindeki davranış alışkanlıkları raporlandı.
Kişiye Özel Yol Haritaları
Her firmaya özel hazırlanmış yol haritaları, ikinci fazta yeni veriler ışığında yeniden düzenlendi ve somut hedeflerle desteklendi.
Uygulama Desteği ve Operasyonel Katkılar
İhtiyaç duyan firmalara dijital alanlarda doğrudan destek verildi, eğitimler düzenlendi.
Somut Kazanımlar
- Hedef pazar, potansiyel ve rakip analizleri güncellendi.
- Dijital yol haritaları yeniden yapılandırıldı.
- Hazırlıklarını tamamlayan firmalar aktif dijital pazarlama faaliyetlerine başladı.
- Bu firmalar, belirlenen pazarlarda ilk yeni müşterilerini kazandı.
Detaylı bilgi için Danışmanlık ve Raporlama sayfasına göz atabilir, "İTKİB – E-İhracat Pazar Araştırması" birlikte sunduğumuz diğer çözümleri de keşfedebilirsiniz.