Employee Advocacy ile Çalışanlarınız Markanızın Avukatı Olsun!
Herhangi birisi size, “6 ay içerisinde web sitenizin satış sayfalarındaki ziyaretçi trafiğini %2.000, satışlarınızı da %300 arttırırım, üstelik bunu yaparken yeni müşteri ediniminizi de %80’lik bir katkı sağlarım” dese, ne derdiniz? Muhtemelen böyle bir hizmeti hangi kaynakla, nasıl gerçekleştireceğini sorardınız öncelikle. Peki, size aynı kişi “tüm bu faydayı sizin mevcut kaynağınızla yapacağım” derse, muhtemelen karşıdaki kişinin şaka yaptığını düşünürdünüz. İşte Employee Advocacy şirketinizin, kendi insan kaynağıyla, ekstra bir ücret ödemeden ciddi bir gelişim göstermesini sağlar.
Employee Advocacy Nedir?
Employee Advocacy, çalışanların kendi online varlıkları ile bir markaya değer katmasıdır. Yani çalışanlarınızın dijital araçları kullanarak markanızın avukatlığını yapmasıdır. Burada dijital araçlar ile kastedilen en başta sosyal medya olmak üzere e-posta, forum, blog gibi aklınıza gelen tüm çevrimiçi mecralardır. Online ya da çevrimiçi varlık ile ifade edilen de çalışanların kendi sosyal ağlarıdır.
Neden Employee Advocacy?
Bir şirketin en kıymetli varlığı kendi insan kaynağıdır. O zaman bu kıymetli varlığınız, neden şirketinizin ve markanızın sosyal savunucusu olmasın? Bu konuda Nielsen tarafından yapılan düzenli araştırmalar, tüketicilerin büyük oranda arkadaşlarının önerilerini dikkate aldığını gösteriyor.
Öte yandan dünyanın en meşhur CRM programı Salesforce, kendi blogunda sosyal medyanın gücüyle ilgili olarak enteresan veriler sunuyor: Bir Accenture çalışması, B2B satın almacıların %94’ünün satın alma kararı vermeden önce online araştırma yaptığını, IDC araştırması da bu grubun %75’inin sosyal medyayı satın alma sürecinde kullandığını gösteriyor.
Peki, profesyonel satın almacıların bu kadar yoğun bir biçimde haşır neşir olduğu sosyal medyanın son kullanıcılar üzerindeki etkisi nedir? PricewaterhouseCoopers’ın sosyal medyanın tüketiciler üzerindeki etkisini gösteren bir araştırmasına konu olan, internetten bir sene içerisinde en az bir alışveriş yapmış, 18 yaş ve üstü, 22.618 kişinin 10.190’ı, yani neredeyse yarısı “sosyal medyadaki yorum ve geri bildirimlerin” alışveriş kararlarını etkilediğini ifade ediyor.
Ya arkadaşlarınız birer sosyal satıcıysa?
Sosyal Satıcı Nedir?
Son dönemlerde hayatımıza giren sosyal satıcı kavramını, “müşterileri, potansiyel müşterileri, bayileri ve tedarikçileri kapsayan dijital bir ekosisteme, marka deneyimi ve fırsatları sunan, dolayısıyla çevresinin satın alma kararlarını etkileyen kişi” olarak tanımlayabiliriz.
Yani sosyal satış yapmak isteyen bir satıcı, hedeflerine ulaşmak için sosyal ağları kullanarak önce kendi çevresindeki potansiyel müşterileri tespit eder, ardından güvenilir ilişkiler kurarak ya da daha önce kurduğu güvenilir ilişkileri kullanarak hedeflerini gerçekleştirir. Bu bağlamda sosyal satış, potansiyel yeni müşteri oluşturma sürecini hızlandırır ve cold calling* ihtiyacını elimine eder.
*: Cold calling, sizin ürün veya hizmetlerinizi talep etmeyen, sizinle ilgili bir bilgi talebi olmayan potansiyel müşterilere telefon açarak satış faaliyetinde bulunmaktır.
Pazarlama Stratejisi Olarak Employee Advocacy
İşte yukarıda detaylandırılan tüm veriler, çevrenizdeki insanların sosyal satıcı olması durumunda, sizin o ürün veya hizmeti satın alma yüzdenizi oldukça arttırdığını işaret ediyor. Günümüzün potansiyel müşterilerini daha yakından tanımak için TUİK’e kulak verelim.
TUİK Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2016 itibariyle nüfusumuzun %61’inin internet kullandığını, bu kitlenin de %82’sinin aktif birer sosyal medya kullanıcısı olduğunu gösteriyor. Yani günümüzdeki tüketici profili yoğun bir biçimde internet kullanıyor, sosyal medyaya ciddi bir zaman ayırıyor. Üstelik karar alma süreçlerinde, çevresinin önerilerine değer veriyor.
İşte bu tüketiciye markanızı, tüketicinin arkadaş ağı tarafından tanıtmanız, ürün veya hizmetlerinizi, fırsatlarınızı sosyal medyadaki arkadaşları aracılığıyla iletmeniz, yazının başındaki gerçek örnekteki gibi, doğru kitleye doğru bir şekilde ulaşmanızı, satışlarınızı inanılmaz bir biçimde arttırmanızı sağlayacaktır.
Şirketiniz için Employee Advocacy stratejilerini oluşturmak, hatasız bir yönetim ve ölçümleme platformuna sahip olmak için Magna Dijital Pazarlama Ajansı ile temasa geçebilir ya da Magna Dijital Pazarlama Blog’una geri dönebilirsiniz.